Ankara’ya son 5 yılda ulaşım alanında ciddi hiç bir yatırım yapılmadı

Keçiören Belediyesi tarafınca her hafta düzenlenen “Ankara Buluşmaları” kapsamında bu hafta “Modern Kent Yaşamında Ulaşım” mevzusu ele alındı.

Toplantı Keçiören Belediye Başkanı Turgut Altınok’un başkanlığında, konuşmacılar Gazi Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Şehir ve Bölge Planlama Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Metin Şenbil, Gazi Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Şehir ve Bölge Planlama Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Hayri Ulvi, TÜRPAV Başkanı ve Gazi Üniversitesi Tarih Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Sinan Demirtürk, Gazi Üniversitesi Trafik Planlaması ve Uygulaması Ana Bilim Dalı Ulaştırma Mühendisi Özge Öztürk’ün katılımlarıyla gerçekleşti.

İlçedeki Estergon Kalesi’nde meydana getirilen buluşmada Ankara’nın ulaşım problemleri ele alındı. Trafik ışıkları sinyalizasyon sistemi, vatandaşların ulaşım alışkanlıkları, yol ayrımı ve yol güzergâhları, raylı sistemin yaygınlaştırılması ve maliyeti hikayelerinde yapılması gerekli olanlar yıllara yayılan anket ve resmi veriler ışığında değerlendirildi.

“ANKARA’YA SON 5 YILDA ULAŞIM ADINA CİDDİ HİÇ BİR YATIRIM VE PLANLAMA YAPILMADI”

Keçiören Belediye Başkanı Turgut Altınok, görüşmede yapmış olduğu konuşmada, ulaşım mevzusuna dair şu değerlendirmede bulundu:

“Ulaşım ve alt yapı mevzusu ile alakalı Ankara’nın geleceğini planlayan bir çabalama yürütülmeli. Ulaşımı yalnızca bir insanoğlunun bir noktadan bir noktaya gitmesi anlamında düşünmemek lazım. Toplu ulaşımı cazip hale getirecek güzergâh, ücret ve kolaylığı da sağlamak lazım. Bu noktada Ankara’da makro ve mikro ölçekte çoğu problem var. Vatandaşlarımızın maksimum şikâyet etmiş olduğu şey yan yana olan iki semt arasın ulaşımın olmaması. Yan yana buluna iki set arası ulaşımı sağlamak için merkeze gidip yeniden gelmek gerekiyor. Bu da vakit yitirilmesine niçin oluyor. Makro ölçekte ise bunu altyapı, etraf düzenleme ile beraber düşünmek gerekiyor. Ankara fiziki koşullarına makul olarak ulaşım planı ve buna karşılık ulaşım yatırımı yapmak gerekiyor. Ulaşım problemininin çözümünde yaşanmış olan gecikmeler hem maliyeti artırıyor hem de bileşen problemleri bununla beraber getiriyor. Bu anlamda Ankara’ya son 5 yılda ulaşım adına ciddi hiçbir yatırım ve planlama yapılmadı.”

Gazi Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Şehir ve Bölge Planlama Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Metin Şenbil, hazırladığı ayrıntılı sunumunda seyahat alışkanlıkları ve altyapısı hakkında elde ettikleri veriler ışığında, şahıs başına maksimum araba düşen şehrin Ankara bulunduğunu dile getirdi.

Sunumda, Ankara’da saatlere ve mevsimlere göre trafik yoğunluğunun değişkenlik gösterdiğini de anlatım etti. Duran trafiğin hareket halindeki trafiği negatif etkilediğini, bu nedenden kaynaklı otopark mevzusu ile alakalı yeni çalışmaların yapılmasının mecburi olduğuna da dikkat çekti. Trafik ışıkları arasındaki sinyalizasyon uyumunun sağlanması halinde trafiğin daha kesintisiz olacağını da resmi bilgiler ışığında paylaşan Şenbil, Ankara için hazırladıkları raylı ulaşım ağını da göstererek, toplu taşımayı cazip hele getirecek ana ve yan hatları bu sistem içerisinde tasarladıklarını dile getirdi.

Gazi Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Şehir ve Bölge Planlama Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Hayrihay Ulvi ise ulaşım ana planlarının önemine değinerek bayındır planlarının ulaşımla entegreli olmasının önemine dikkat çekti. Ulaşım ana planlarının vadettiği şeyin, toplu taşımanın artırılması, enerji verimliliğinin artırılması ve yeni otoyol ve raylı sistemin yapılması mevzularını vadettiğini dile getirdi.

Toplantının sonunda kapanış hitabı yapan Altınok, Ankara Buluşmaları toplantısına katkılarından kaynaklı katılımcı akademisyenlere teşekkür etti.​

Bir yanıt yazın

beylikdüzü escort